• Advies
  • Beheer
  • Bouw
  • Over ons
  • Projecten
  • Vacatures
  • Nieuws
  • Contact
  • NKM Network Services

    Wiltontraat 16
    3905 KW Veenendaal
    info@nkm.nl
    +31 (0) 88 1818 200

    Dependance:
    Jan Steenstraat 14
    2923 CP  Krimpen aan den IJssel

    Keer terug

    NOC

    Wij zijn meer dan een partner in toegangsbeheer en networkmonitoring alleen. Het NKM NOC heeft een centrale rol in het Service en Beheer dat verder gaat dan geautoriseerd toegang verlenen tot de apparatuur, systemen en locaties van de klant. “NKM verbindt generaties” wordt zeker binnen Service & Beheer waargemaakt. Onze kennis van de systemen wordt gecombineerd met een uitgebreid dienstenpakket. Zo wordt onderhoud uitgevoerd door gespecialiseerde NKM Beheerders die verantwoordelijk zijn voor de locaties, elk met hun eigen rayon. Deze Beheerders en de NKM-technici in het veld zijn de ogen en oren van het NOC. Denk bijvoorbeeld aan onderstaande dienstverlening.

    Er worden koppelingen met non-telco apparatuur gemaakt vanuit het toegangsbeheer en ook meetapparatuur op de locaties wordt uitgelezen om de juiste conclusie te trekken. Voorbeelden van specifieke diensten hierin zijn glasvezelbewaking of netwerkmonitoring.
    Remote monitoring is het analyseren en opvolgen van meldingen van de non-Telco onderdelen van de FttH/HFC-locaties ook wel Points Of Presence (POP) locaties genoemd. Als opvolging kan een eigen NKM-monteur, door de klant aangewezen monteur of externe onderhoudspartij worden aangestuurd voor herstelacties.
    Alarmopvolging bestaat uit eerste alarmanalyse zoals inbraak en brand, waarbij indien nodig een surveillant naar de locatie zal worden gestuurd. NKM maakt hiervoor gebruik van een Particuliere Alarm Centrale (PAC).
    Het preventief onderhoud heeft betrekking op de werkzaamheden betreffende het periodiek inspecteren en het uitvoeren van nodige onderhoud wat is gericht op het vermijden en beheersbaar maken van risico’s. Delen hiervan worden in eigen beheer uitgevoerd en een gedeelte wordt uitgevoerd door genoemde subcontractors waarbij NKM de regie voert.

    Het NKM NOC is 24/7 bereikbaar en maakt gebruik van software waarvan het aanzicht van de gebruikersinterface door eigen medewerkers is ontworpen. De centrale software, die de overzichten met meldingen op de kaart toont, voorziet de dienstdoende NOC-operator van de relevante informatie. Na een melding kan tot in detail hierop worden ingezoomd voor de juiste interpretatie, wat voor een alarmopvolging cruciaal is. In een datacenter in Amsterdam bevindt zich de redundante centrale i-Protect server die nodig is om de alarmopvolging en remote monitoring te garanderen. De server wordt door NKM zelfstandig gehost.

    Ik wil meer informatie